Oto odpowiedzi na najczęstsze pytania moich klientów. Jeśli masz dodatkowe, zapraszam do kontaktu.
- Jaki sprzęt mogę naprawić?
Zarówno aparaty cyfrowe – lustrzanki, kompakty i hybrydowe – jak też analogowe, w tym stare, nawet sprzed 60 lat i więcej. Dodatkowo naprawiam również sprzęt fotograficzny (taki jak obiektywy czy światłomierze) oraz maszyny do szycia. Wszystkie usługi wykonuję w ramach napraw pogwarancyjnych. W innych sprawach zawsze warto zapytać (patrz Kontakt). - Czy mogę wysłać sprzęt do naprawy pocztą?
Tak, dostawałem nawet paczki z zagranicy, Anglii i Niemiec, więc nie ma z tym problemu. Wcześniej skontaktuj się ze mną telefonicznie. - Ile kosztuje naprawa?
Przy pierwszej wizycie dokonuję ogólnej, bezpłatnej wyceny – to średni koszt naprawy. Później, po sprawdzeniu sprzętu, oddzwaniam i podaję dokładniejszą cenę. W pierwszej kolejności staram się naprawić uszkodzenia, bez wymiany całych elementów, żeby obniżyć koszt usługi. Całe elementy wymieniam dopiero, gdy uszkodzenie jest dużo większe i rozlegle lub na życzenie klienta. - Ile trwa naprawa?
To zależy od poziomu komplikacji naprawy. Drobniejsze usterki usuwam w parę dni, a czasem nawet od ręki. Bardziej rozległe naprawy zajmują zwykle do 2 tygodni czasu. - Jaką mam gwarancję, że sprzęt będzie działał?
Każda naprawa objęta jest gwarancją na okres 6 miesięcy. - Dlaczego lepiej naprawić aparat w serwisie fotograficznym niż w punkcie elektronicznym?
Elektronik posiada ogólną wiedzę na temat obsługi sprzętu elektronicznego. A specjalista od aparatów fotograficznych potrafi szybciej określić przyczynę problemu i usunąć usterkę używając odpowiednich podzespołów. Naprawi aparat, bez względu na to, czy przyczyna problemu tkwi w body, obiektywie, czy na przykład przesłonie. - Czy ktoś inny może odebrać za mnie mój sprzęt?
Tak. Zabierając aparat lub inny sprzęt do naprawy wystawiam potwierdzenie zlecenia usługi. Wystarczy więc, że przyjdzie ktoś z tym dokumentem.