Yashica
Oto odpowiedzi na najczęstsze pytania moich klientów. Jeśli masz dodatkowe, zapraszam do kontaktu.

  1. Jaki sprzęt mogę naprawić?
    Zarówno aparaty cyfrowe – lustrzanki, kompakty i hybrydowe – jak też analogowe, w tym stare, nawet sprzed 60 lat i więcej. Dodatkowo naprawiam również sprzęt fotograficzny (taki jak obiektywy czy światłomierze) oraz maszyny do szycia. Wszystkie usługi wykonuję w ramach napraw pogwarancyjnych. W innych sprawach zawsze warto zapytać (patrz Kontakt).
  2. Czy mogę wysłać sprzęt do naprawy pocztą?
    Tak, dostawałem nawet paczki z zagranicy, Anglii i Niemiec, więc nie ma z tym problemu. Wcześniej skontaktuj się ze mną telefonicznie.
  3. Ile kosztuje naprawa?
    Przy pierwszej wizycie dokonuję ogólnej, bezpłatnej wyceny – to średni koszt naprawy. Później, po sprawdzeniu sprzętu, oddzwaniam i podaję dokładniejszą cenę. W pierwszej kolejności staram się naprawić uszkodzenia, bez wymiany całych elementów, żeby obniżyć koszt usługi. Całe elementy wymieniam dopiero, gdy uszkodzenie jest dużo większe i rozlegle lub na życzenie klienta.
  4. Ile trwa naprawa?
    To zależy od poziomu komplikacji naprawy. Drobniejsze usterki usuwam w parę dni, a czasem nawet od ręki. Bardziej rozległe naprawy zajmują zwykle do 2 tygodni czasu.
  5. Jaką mam gwarancję, że sprzęt będzie działał?
    Każda naprawa objęta jest gwarancją na okres 6 miesięcy.
  6. Dlaczego lepiej naprawić aparat w serwisie fotograficznym niż w punkcie elektronicznym?
    Elektronik posiada ogólną wiedzę na temat obsługi sprzętu elektronicznego. A specjalista od aparatów fotograficznych potrafi szybciej określić przyczynę problemu i usunąć usterkę używając odpowiednich podzespołów. Naprawi aparat, bez względu na to, czy przyczyna problemu tkwi w body, obiektywie, czy na przykład przesłonie.
  7. Czy ktoś inny może odebrać za mnie mój sprzęt?
    Tak. Zabierając aparat lub inny sprzęt do naprawy wystawiam potwierdzenie zlecenia usługi. Wystarczy więc, że przyjdzie ktoś z tym dokumentem.